
De är sena i år, men på gång. Stannade här i Kungsan på väg till tidig pendelbåt. Jag, måsarna, ett fåtal morgonpigga förbipasserande och tråkigt nog en hel del skräp.

De är sena i år, men på gång. Stannade här i Kungsan på väg till tidig pendelbåt. Jag, måsarna, ett fåtal morgonpigga förbipasserande och tråkigt nog en hel del skräp.

Vilket folknöje! Kungsan svämmade över av glada körsbärsblomsfotografer vid tvåtiden i eftermiddag. Den fina effekten av att man inte kan ha precis allt hela tiden. Det är nu det blommar! Nu!
Naturligtvis instagrammades det hej vilt. Själv la jag till hashtagen #cherryblossom och fick likes från personer som gjort detsamma, fast de blommor de fotograferat fanns i andra delar av världen. Någon har också lagt till den lämpliga geotaggen ”Körsbärsträden i Kungsträdgården”, som användes flitigt och gjorde att man genast kunde se sina egna alster tillsammans med många andras.